Tattooed Chef het groeiaandeel in de diepvries?

TattooedChef

Bij Tattooed Chef denk je niet meteen aan diepvries maaltijden. Toch is het een nieuw groeiaandeel die zich volledig richt op Vegetarische diepvriesmaaltijden. Dit relatief jonge bedrijf is via een SPAC in november 2020 naar de beurs gegaan en heeft sindsdien mooie groeicijfers laten zien

Wat is Tattooed Chef ?

Tattooed Chef is zoals gezegd een diepvriesmaaltijden bereider. Deze diepvries maaltijden worden zowel onder de naam van Tattooed Chef als via white label producten in de markt gezet. Ze hebben contracten met grote supermarkten als Wallmarkt , Whole Foods etc. De basis is dat deze maaltijden vegetarisch zijn en dat ze lekker smaken. Als er gezocht wordt op Review Tattooed Chef dan zijn de Beoordelingen van de maaltijden overwegend positief.

De omzet

Ondanks dat Tattooed Chef relatief kort op de beurs aanwezig is, is de omzet groei behoorlijk indrukwekkend.
In 2020 was de jaaromzet ongeveer $149 Miljoen. In het eerste kwartaal 2021 is er reeds een omzet van $52.7 miljoen. Wat een groei is van 60% ten op zicht van het zelfde kwartaal in 2020. Ter vergelijking In 2017 had men een jaaromzet van $32 Miljoen Wanneer de omzet zich net als in het verleden elk kwartaal met zo’n 20% groeit, dan moet de koers van het aandeel dit gaan volgen.

Concurrenten van Tattooed Chef

Als er gekeken wordt naar concurrenten dan is de lijst erg lang. Echter Tattooed Chef is er tot nu in geslaagd om zonder groot marketing budget de huidige groei te realiseren. Daarnaast zijn vele positieve verhalen over de eetbeleving van de diepvriesmaaltijden. Daarnaast is er een steeds grote groep individuen die steeds minder vlees wil consumeren. Belangrijkste concurrenten zijn Beyond meat (Deze richt zich geheel op vlees vervangers), Nestlé en Conagra Brands.

Koersdoel

Als er gekeken wordt naar het koersdoel, dan moet het mogelijk zijn dat binnen nu en 5 jaar de koers verdubbeld. Op dit moment maakt men nog verlies, maar dat komt door de grote investeringen in fabrieken die men aan het realiseren is. Op dit moment is het aandeel 273 keer de ebitda van 2020 geprijsd of ongeveer 10 keer de omzet. Maar met de groei in omzet wordt deze factor snel kleiner. Hierdoor is er voor het aandeel slecht een keuze. De koers moet omhoog als de omzet gaat toenemen. Op het moment van schrijven van dit artikel is de koers: $ 19.14

Loading